torsdag 8 november 2007

Hett tips



Har ramlat med i ett projekt på jobbet som handlar om att sätta sjön Runn på internationella kartan. Främst handlar det om att locka upp holländare och tyskar för fint gäddfiske och långfärdsskridskor. Ett ganska stort projekt som omsätter typ 6 mille över 3 år. Hursomhelst - i onsdag var jag på ett möte där en fiske-snubbe som hette Kenneth Svensson var med. Han åker runt på massa mässor och föreläser om flugfiske å flugbindning i Europa och verkar vara allmänt kändis bland alla som gör sånt. Han och en gubbe från Länstyrelsen som också verkade rejält fiskekunnig sa att det fanns ett ställe nära i Dalarna som bjöd på ordentligt grov harr. Efter lite lirkande fick jag ur dem att det var mitt i Borlänge (!). De sa aldrig exakt vart men efter lite efterforskningar har jag kommit fram till att det borde vara runt Bullerforsen i anslutning till dammluckorna som finns där.

Tydligen är det typ inga som vet om det och fiskar där och tydligen ska inte harren käka annat än bly.

Är ganska peppad på att åka förbi och dänga lite i helgen - vet inte om det är någon idé så här sent på hösten - men tänk om kilosharrn' står där och lurar. Vore ju lite sjukt.

Åker jag dit kommer en liten rapport.

Inga kommentarer: