måndag 28 januari 2008

Ismete


Denna helg tog jag ledigt en extra dag och åkte till Ludvika för att få ismeta lite. Det saknades is på flera sjöar, men där isen låg var den mycket fin, ingen snö på och inte för tjock. Jag fiskade två halvdagar och en heldag. Under heldagen hade jag sällskap av fiskeviritousen P.N, (i bild). Jag förlade det mesta av mitt fiske till pelagiskt mitt i sjön, en nötigt fiske som kan ge stora, men oftast få gäddor. Mitt resultat på 3 dagar blev 6 st gäddor. Föga imponerande, men medelvikten var bra. Gäddorna vägde 6,1 kg, 5,2 kg, 5,0 kg, 4,0 kg, 3,0 kg, 1,5 kg. Det var många pimplare ute på Lördagen. Ryktet på byn sa sedan att en av dem fångat en insjööring på 7,1 kg på aborrpimpel den dagen och detta skulle ha tagit 1 timme och 40 minuter. En enorm bedrivt i så fall.

Inga kommentarer: