måndag 24 mars 2008

Få, men fina!



Jag och Tuben hade tänkt fiska i 3 eller 4 dagar, men ett torftigt ismete på fredagen fick oss att lessna ur fullständigt. Lördagen blev det slappande, men när Tony saknade besättning till Söndagens tur på Vättern va jag inte sen att tacka ja. Natten till Söndag kl. 02.00 gick laxtaxin från Stockholm mot Vättern. Vi satte ut grejerna redan i gryningen, men fisken uteblev hela morgonen och förmiddagen. Mitt på dagen tog det lite fart och vi belönades, efter mycket slit, med varsin fin lax, 6.3 respektive 7.8 kg. Det kom även upp en godkänd öring som va jättetjusig. Summan blev alltså få, men fina fiskar. Efter att ha varit vaken drygt 24 timmar stupade jag i säng vid 01 i natt, så idag är man lagom pigg. Nu råder stenhårt slappande fram till Mörrumspremiären och bortsett 3 dagars jobb, tänker jag inte utsätta mig för något som är det minsta ansträngande.







1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, nu får du bjuda in mig till fiske ligan genom att lägga in min Harr på 1,4 från Tirtjam

: )

Sigge