onsdag 28 maj 2008

Landsort är hemort

Med envishet och ett färskt minne av en nyss landad 23+ lax från Landsort så var det inget tjafs om vad som skulle prioriteras efter avslutat arbetspass igår. Sova eller fiska lax? valet blev enkelt. Laxen ska upp och då finns det inga genvägar. Väl vid båten så dyker det obligatoriska strulet upp. Denna gång var det masten som fått gängpaj vilket resulterat i att den inte går att låsa i uppfällt läge. Skitsamma, jag går all-in.
Om allt annat går enligt planerna så skulle jag ha 6 timmars fiske innan det var dags att röra sig mot jobbet igen. Väl värt trots att restiden skulle landa på ca 4 timmar.
Med en känsla av succé hängandes i luften så var jag taggad till max. Trots det så kom jag väldigt fort in i trollinglunken. fast inget konstigt med tanke på den förlorade sömnen.
Tog mig i kragen och började köra mer aktivt. Pang!
"Ratta upp en lax" funkar igen.
Skön fight som börjar med att laxen hoppar likt en delfin. Äntligen satt den där!
Rensade som en tok, sen blev det en actionfylld dragkamp i 20 minuter. Den vann jag! 9.04 kg stannade vågen på.

Sen var det tvärdött, trots ihärdigt rattande.

4 kommentarer:

Jonas sa...

Grymt Tony! Välförtjänt trofé. Kanske skulle du be Mange om att fila lite på bilden. Skulle ju va nice om du fick bort dom där skugg-ränderna.

Anonym sa...

I was really amazed to check out that this dealt with a Lexmark, however I Googled the
E210 and it looks virtually similar to the Samsung ML-1210
... So I suspect there are some inter-manufacturer similarities that I was not familiar with.


Feel free to visit my page ... http://blogs.hightechhigh.Org/skythesenior/2011/10/promotionalvideos/comment-Page-575

Anonym sa...

Pls for your kindness deliver me the video clip clue of
making pcb so easy. Thanks.

Also visit my web page ... galilee.ezpt.kr

Anonym sa...

Thanks so much for vehicle drivers. extremely useful site!


My website - xerox phaser 8560 [1spanishcompany.co.uk]