tisdag 6 januari 2009

Tisdag morgon på isen


Efter en evighet med 20 minusgrader kunde jag inte tro mina ögon imorse. Jag pallrade mig upp för att kolla termometern som bara visade 5-. Efter att ha återvänt till sängen allt för många morgnar packade jag istället in frukost & fiskeprylar i gäddtaxin. Bilen som för övrigt har gått ganska risigt på sistone tog mig, trots vissa protester, upp till sjön Ljugaren. Jag satte ut några spön och avnjöt frullen på isen. Det blev väntat segt. Satt i 3 timmar och hade endast en fäll. Den resulterade inte i något intressantare än en söndertuggad och utspottad mört, troligtvis nån mindre gädda som varit framme. Passade oxå på att testa min nyinköpta kamera och den kändes bra. Användarvänlig och enkel - perfekt för en teknikhandikappad fiskenörd. Tyvärr har allt för många potentiella fiskedagar frusit bort under denna vintersemester. Som tur är är jag ledig veckan ut och jag hoppas kunna ta mig ut nån mer dag, men det är i första hand upp till vädergudarna att avgöra. Kolla förresten in det här klippet så får ni se varifrån laxdansen kom: http://www.youtube.com/watch?v=IhJQp-q1Y1s

1 kommentar:

tuben sa...

det är ännu roligare om man ser hela sketchen inklusive den tecknade slutklämmen med tyska förtecken!

http://www.youtube.com/watch?v=d1xfp6Xeu0c