tisdag 27 januari 2009

Vässer

Med ett sjukligt sug efter trolling så var det dax för sjön. fast utan löjor så blev jag lite nere då det var fisket jag helst ville bedriva. Kom på att tuben borde ha hela källarn full av mört så jag drog en chansning att han skulle sitta inne på några små som han kunde offra.
Mycket riktigt! Dock hada dom minsta gått åt till gåsfisket dan innan. Valde ändå ut några som hade bättre format. Tack Tubski!

Åkte runt 4-tiden och efter 15 mil inser jag att båtbatteriet står kvar i källarn, brukar aldrig plocka ur det men hade gjort det tidigare gång som start backup till bilen vi då hade. Vända skulle jag vägra och chansade på att flytta över batteriet från bilen jag nu körde. Och turligt nog så gick det gick bra.

Det blev en trög dag. Tubfisken hade för stora huvuden för att passa i löjskallarna men efter fingertopps kirurgi lyckade jag få in tre av dessa. Det gav inget resultat så dom blev förpasssade till måsarna efter lunch.

Hade 2-3 N vind och det brukar aldrig vara ett gott tecken, så även denna gång.
Fick en returlax mitt på dan å ytterligare en satt på när jag skulle plocka upp. EKG. Noterbart är att båda två tog på samma ställe, inget nytt iofs.

Inga kommentarer: