söndag 14 juni 2009

lönsamt ovädersfiske

medans jag plågat mig själv genom att fotografera festival i ösregnet har jimmy och folke plågat sig på ett lite mer blogvänligt sätt, nämligen genom att fiska. igår eftermiddag fick jag första beviset på att de gjorde ett bättre val än mig...


folke med vacker havsgädda på 4,5

idag är det färdigfestivalat och jag sitter bara hemma och surar i soffan och väntar på att klockan ska bli sex. då serveras en något försenad födelsedagsmiddag hos grävlingen. jag har ju gått och blivit gubbe...

jimmy ringde imorse och var skeptisk till fiske i den hårda vinden. nu, ett antal timmar senare, letade jag upp telefonen för att messa och kolla om han hade kommit hem. det hade han inte, istället möttes jag av ett nytt mms...


9,3 kg pike!

som synes blir fiskeresultatet betydligt bättre från båten är från soffan. visst är jag lite bitter, men... grattis till nytt pers jimmy! dock har du fortfarande 8 hekto kvar till topp 3...

men vilken inledning på sommaren. jag nytt pers på borst, jonas på insjöörjan och pike, och nu jimmy på pike. dessutom jonas 6-kilosgås i tisdags. hoppas det fortsätter i samma stil!

2 kommentarer:

Jonas sa...

Hatten av för Jimmy, bra jobbat!

Jimmy sa...

en får tacka! åker dit igen efter midsommar. då j*vlar ska det nötas. är säker på att det går fler grisar där och förhoppningsvis gös av dignitet. stay tuned folks!