onsdag 2 mars 2011

trevligt kortpass!

idag onsdag börjar mitt sportlov! jag och jan o är på väg till skånelandet för att fiska gös med ingen mindre än jörgen larsson. janne är på väg hit just nu och jag panikbloggar lite medans jag äter. jag körde ett kortpass imorse och var uppe redan före fem. janne idiotförklarade mig totalt när jag berättade att jag skulle fiska innan vi åkte, och jag kände nog själv att jag inte var riktigt klok... hur som helst, idiotprojekt som detta kan ibland slå väl ut!

hann få ut första spöt och börja med nästa spö när det första flaggade av! en spottad och bettad mört luktade gös lång väg. ner med mörten igen och ut med resten av grejerna, mina spön och jimmy's spön som clarence som vanligt har lånat.

precis när vi var klara flaggade samma spö för mig igen. när vi kom fram stod linan stilla i hålet och räkneverket visade 000. hade den kinkiga jäveln spottat igen? jag kände försiktigt på linan och plötsligt började den röra på sig, långsamt långsamt. mothugget gav fast fisk, och efter en kort men intensiv fight kunde vi landa denna underbara fisk!


5,6 - nytt gösbästa från is!

nu kommer janne när som helst så det är läge att avsluta. resten av dagen gav en mindre gädda åt clarence och en fin gädda på femplus till mig precis när vi plockade ihop vid halvtiotiden. nya rapporter kommer från skånefisket de närmaste dagarna, over and out!

1 kommentar:

lurehunter sa...

härlig blogg!
mycket rolig läsning och det är kul att känna igen sig själv (att gå och fiska trots att det kommer att sabba för en själv :)... )
grattis till fina gösen!