torsdag 23 augusti 2007

Helgens fiskeplaner

Om jag får frågan "-Vem lärde dig att flugfiska?" brukar jag svara "-Det var Hedströmmen som lärde mig det."
I helgen blir det ett kärt återseende då jag och den annars så antiflugviftarkillen Jonas ska testa våra nyinköpta Loopspön på lite inplanterad Öring. Hedströmmen ligger i Kloten och numer är det tydligen bara flugfiske i hela strömmen. Så var inte fallet förut då den var uppdelad i 6 pooler med olika fiskesätt tillåtna.
Det ska tydligen vara lite vatten nu men det ska väl inte hindra oss att få lite fisk. Åtminstonde har det inte gjort det hittils i andra vatten. Så önska oss lycka till. Rapport med bilder kommer i början av nästa vecka.

Jag vill även passa på att tipsa om AB Fiskarnas Redskapshandel i Stockholm. Maken till bra kundbemötande får man leta efter. Ni hittar dem här: www.abfiskarnas.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gick det för er?