fredag 6 juni 2008

5 dygn på sjön!

Kastade loss förra fredagen för att köra trolling/semestra i södra skärgården.

Med Alle som kapten i Cafébåten och jag i fiskebåten drog vi till Nynäs och Landsort.

På Lördagen hade jag ett saftigt hugg vid Grän sen dött tills på kvällen då vi satt snurr på Nynäs.

Söndag drog jag ut själv med dåligt med sömn i kroppen. Körde i ca 7 timmar, sen kom tröttheten men tänkte ändå göra en sista repa ut och runda Stora Karavasen för att sen plocka upp.

Tog sikte, autopilot på, för att sen nicka till.



Vaknade av att det skrek från alldeles för många spön som gått fast, djupriggen gick i botten och när jag kollade överbord så var det inte mer än halvmetern djupt. Med babordpulkan studsandes mot några klippblock så var det nu ett smärre kaos i båten. tvi!!



Ny Dag. Kom ut runt 7 och snabbt small det på en Lax söder om Landsort. Fisken tog på riggen men släppte tyvärr efter en liten stund.



Ny Dag. Trolling med Alle. Denna dag börjar jag med att fånga 2 Näbbgäddor, ny art!

Efter en stund kommer det efterlängtade laxhugget, Sweet! Fisken går bara och spänner, den gör inga större rusningar och när jag väl får upp den till ytan så börjar det mer och mer likna en plattfisk. Totalt drillar jag fisken i ca 10 minuter innan vi inser att det inte är en lax jag drillar utan en större bit plast.

Inga kommentarer: