torsdag 5 juni 2008

Grisgösen

Efter måndagens gösfångst gav jag mig under eftermiddagen av för ett riktat trollingpass. Efter ett tag högg en fin 2-kilosgös på en guldfärgad Bomber. När jag höll på att sätta ut grejerna igen högg det på vänster ytterspö. Paravanen löste ut och måste ha fastnat vid paravanstoppet eftersom hela skiten dök som ett flöte. Drillningen var tung men lugn och till slut fann jag mig sittandes i båten i en jävla röra av wobblers, matsäck, spön, paravaner, lina och diverse skrot huller om buller, med en gös på 8.2 kg i famnen. Trots att jag ser lite butter ut på bilden kan jag avslöja att jag blev jävligt glad.

4 kommentarer:

Tony sa...

Grov SA JAG!!

Anonym sa...

Vilken skönhet! Gratulerar!

Anonym sa...

men fyfan vilket as!!
haha...galet

//Sigge

Anonym sa...

Mäktigt Jonas! Kanske ska till sthlm senare i sommar, då kanske man ska ta en tur ut och meta!?

Erik H