söndag 7 december 2008

ny batongmedlem!

nu när jag ändå är i farten med bloggandet passar jag på att presentera en ny medlem: jimmy!


han är en charmant ung man som förutom fiske uppskattar vin, kvinnor och sång(läs: folköl, sex och punkrock). han är gummiförsäljare, fotbollshuligan och före detta storrökare. han saknar körkort men brukar visa pungen i tid och otid, även i nyktert tillstånd. han påstår att han har fått en borst på ett och ett halvt men då bevisbörden är lika tvivelaktiv som hans bakgrund skriver vi inte in den i fångsttabellen. under den annalkande vintern får han visa om han är värdig klubbmärket, och i framtiden kommer att föräras en egen batong...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj, vilken ära! Och vilken charmerande bild, inte en gnutta pung är ju med.
Antar att jag har ett år på mig att dra en ny borst runt 1,5 kg. Ingen press här inte...

Magnus sa...

Välkommen Jimmy!

Kom ihåg att oavsett vad Tuben snackar om så är det flugfiske som gäller...

Tony sa...

la soo dhaweeyey,
cidnaba tjafs!

Jonas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonas sa...

Välkommen Jimmy!

Riktigt seriös bild. Det där är väntfiske det...

Har du ingen storfångst att rapportera ännu kan jag tipsa om diverse-kategorin i fiskeligan. Där kan man t.ex. lägga in pung 2.500 gram.

Och så ska du inte lyssna för mycket på Mange om dom där viftfiskefasonerna. Vi har ju alla sett vad som händer när hösten närmar sig. Flugfiskarna gömmer sig på jobbet och kommer inte ut förrens sommarn kommer tillbaka.

Det som gäller är plast, stål och naturligt bete. Det funkar året runt. Fjutta med flugspö sysslar vi bara med på sommarsemestern...

Anonym sa...

Det enda viftande jag sysslar med är kodden och pungen så något flugande lär det inte bli, men man ska aldrig säga aldrig.
De enda fiskarna som skulle ta sig in på listorna är ju dessvärre varken vägda eller fotade. Men jag kan rekommendera öarna kring Örskär på norra Gräsö under högsommaren för riktigt grov borst.
Jag antar att pung 2500 gram är det enda jag kan skryta med. Hamnar den i topp på skrotumligan?

Antar att jag får önska mig en våg i julklapp...