söndag 22 februari 2009

en dag då man borde stannat hemma

efter lördagens succé på värtan var jag pepp inför fiske idag igen. vi testade ett nytt gösvatten som skall vara hett. tyvärr var vädrets makter inte alls på vår sida. lördagens strålande solsken hade bytts ut mot ett rejält snöfall och kraftig vind. efter en stund på isen såg det ut såhär.


översnöat spö. finns ett hål nånstans under spötoppen...

det luktade fiasko lång väg och så blev det. vi kämpade på och flyttade runt mellan 7.30 och 12.30, sen gav vi upp. totalt gav dagen en liten gäddsnipa för grythen och inte ett skit för mig. man kan bli trött för mindre och det visar hobbyfinnen prov på här!



själv väntade jag med tuppluren tills vi var i bilen på vägen hem. nu väntar en veckas sportlov för min del. jag ska visserligen jobba lite men det skall även bli en hel del fiske! rapport kommer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, fy fan! Då låg en annan hemmai soffan och mös. ;)