torsdag 5 februari 2009

en dålig dag på sjön...

...är alltid bättre än en bra dag på jobbet! ett fint gammalt ordspråk som stämmer väl in på denna dag. jag, jonas och två tredjedelar av sollentunaligan körde ett förmiddagspass med hopp om några gäddor före jobbet. i bästa fall även en eller annan gös. våra förhoppningar kom dock på skam. 4 timmars fiske med 20 spön gav totalt 2 fäll. jonas missade en misstänkt gös tidigt imorse, och jag drog en gäddsnipa strax efter det. sen var det dödens dött fram till elva när vi packade ihop.

när jag kom hem väntade ett brev från sveaskog innanför dörren. spänningen var stor när jag slet upp kuvertet, men dessvärre fick jag samma trista besked som förra året, dvs ingen tilldelad plats. hobbyfinnen fick samma besked. nu återstår ett ganska svårt val - att ta en av görans och rogers förmodade platser, eller ligga på telefonen utav helvete och försöka få en återbudsplats. för min del lutar det åt alternativ nummer två.

förresten, braxtaxin fick behandling hos vasa bilservice i måndags. felsökning och rengöring av luftmassemätaren kostade 300 pix och efter det går bilen som en pärla igen! hoppas det håller i sig... nu: back to work!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Samma besked kom tyvärr till Falun. Men för mig lutar det åt att använda pengarna till nån sorts tidigt-vår-viftande istället...

Tony sa...

Har dubbeltur i oturen!!

Jonas sa...

Ingen plats åt mig tyvärr.... Vad mena du med dubbeltur i oturen Tony? Va ett jävla talande i gåtor :-)

Ska vi förstå det som att du fick 2 platser som du inte kan utnyttja eller?

Lutar åt Tubens förslag om att ligga på återbuden, men med tillägget att rigga en alternativ fiskeresa om det skulle skita sig. Tänker så fan sitta hemma och deppa den helgen och viftande. Nej, då ska åtminstone va i fjällen och helst halvfull, annars blir det inget av med såna fjollerier...

Tony sa...

Hoppsan grumpy grojt=)
Kan ju inte åka me i år men har 2 platser till ert förfogande.
Åkroken(20-24) och Knaggalid

kan bli mer...

tuben sa...

klart det blir mörrum! knagalid känns sådär men pool 20-24 är hett på premiärdagen! frågan är om man inte borde ringa och boka dag två redan nu så att man får heta pooler då om ma nu tvingas till nåt "skitställe" på premiären.

Magnus sa...

Jag fick ingen plats heller. Skiter i att ligga på om återbud. Kommer gå åt sjuka pengar på möbler och TV och sånt icke fiskerelaterat junk nu när jag flyttar. Ska nog haka på Eriks resa om det går...

Jonas sa...

Holy shit Tony. Åtminstone en av dom 2 platserna är ju riktigt fin, pool 20-24. Knaggalid låter inte riktigt lika kul... När måste dom va betalda i så fall?

Vilket datum va det som du är fiskeredo igen? Vi kommer att ha mycket att ta igen. Hört nåt om båtplats för April än?

Tony sa...

Kastar loss den 28e mars efter det blir det ös!!

Henke var snabb å tjinga på åkroken

Tony sa...

btw, det ska betalas senast den 25e, på sista ansökan stod som jag fick det förklarat väntlista?!
är det ett nej eller finns det en väntlista?