torsdag 5 mars 2009

sjukskrivning

att mange har skrivit två inlägg i rad i blogen under vintersäsongen tyder på usel aktivitet bland oss andra. det betyder inte att fisket legat nere, tvärtom, men resultaten har väl varit sådär. jag körde ett par pass till under min sportlovsvecka men det blev endast några snipor. jag och grävlingen testade vinstviken från värtan cup i lördags, men fick nöja oss med tre halvsmå gröningar. vid tiotiden kom rotan river ut och vi snackade en del med dem under dagen. de fick inget vettigt heller, men de stannade när vi gick hem och under eftermiddagen lirkade de upp en fyrakilos gås.

helgen närmar sig och hobbyfinnen ska upp till rättvik och toffla. jag kör kanske ett litet eftermiddagspass efter örjan imorrn, och kanske ett litet förmiddagspass på trekanten efter köttfisk på lördag. söndagen är helbokad för fiske, jag och jimmy kommer att lägga en heldag någonstans, gud vet vart.

igår hade jag och finnen en ganska roande sms-diskussion som grundade sig i att varje dag på jobbet kan vara potentiell dag att ta en tia på ismete. det hela började urarta en aning när vi kom in på tänkbara orsaker till sjukskrivning för att få mer tid till fiske:

patienten har diagnostiserats som mustaschdvärg. skador på balansnerven orsakade av oproportionerlig mustasch kontra kroppslängd. arbetsförmågan är obefintlig. ordineras vila, folköl samt riklig utomhusvistelse på istäckt underlag. fiskdoft på händer och i mustasch kan påskynda tillfrisknandet.

1 kommentar:

Magnus sa...

Haha, Tuben. Klockren inledning. =)