torsdag 2 april 2009

En riktigt bra dag på jobbet...


...är ändå så jävla mycket sämre än en pissdålig dag på sjön. Idag är det en fin dag. Det verkar vara ganska lungt på jobbet. Inga bokade möten. Sitter vid datorn och dagdrömmer om silverblanka, elaka laxar. Ska ta en friskvårdstimme och träna lite före lunchen. Dessutom i sällskap av ett par goda kollegor. Kan egentligen inte bli så mycket bättre - på jobbet... Men får jag välja föredrar jag den jävligaste av dagar på sjön. Just nu längtar jag ut nåt så alldeles in i helvete. Jag ringde Tony och tjatade igår. Om att styra på en fisketripp till påsk. Han va som vanligt inte omöjlig. Sen ringde Tuben. Han ville så klart oxå planera nästa fiske. Så om en vecka hoppas jag att vi befinner oss där jag trivs bäst. Vid en älv, på en is eller i en båt. Just nu lutar det åt det sistnämnda. Under helgen kommer det folk och eventuellt hinner jag lite småpyssel. Kanske en strategisk utplacering av lillbåten, kanske ett sista ismetepass. Men fy fan för att sitta här just nu. April. 10+ och strålande sol. Gångbar is i gäddvikarna, öppet vatten på trollingarenan och nystigen örjan i åar & älvar.

Inga kommentarer: