torsdag 9 juli 2009

Aldrig mer specimenfiske!

Gjorde ett halvseriöst försök igår kväll med att bottenmeta gös i mälaren. Drog med mig Emil och Elin.
Ett par kapsyler och glasbitar lades på den frikopplade spolen och med en tom ölburk under fick vi skapligt skrammel ljud vid napp.

Hade ett påslag redan vid start men det resulterade endast i förlorad nors.

Regnet kom framåt skymningen och klippan blev lite väl hal. Tog med mig både den två dar gamla telefonen och spöt ner i sjön. När jag kom upp saknades även spännet till skärpet.
Kan ju erkänna att det ekade både en och annan svordom över sjön innan vi packade ihop och drog hemåt.

Aldrig mer specimenfiske!

4 kommentarer:

tuben sa...

haha, det ska vara du för att lyckas med detta, tony! hur många telefoner har du badat?

Tony sa...

vissel vissel vissel!

Tror inte du vill veta det :)

Jonas sa...

Tror det är 4 st för Tony. Men Tuben, du är ju själv uppe i 2 mobiler och en digitalkamera, hahaha!

Själv badade jag min första telefon under semesterveckan jag hade efter midsommar. Men det va i en plastmugg med bärs, så det räknas väl inte, eller? Den funkar, men högtalarn är väl lite sådär...

Jimmy sa...

Min lur dog efter min och Tubens utflykt förra helgen. Den ramlade 40 cm och gled vackert över plasten för att numera vägra laddas...