tisdag 1 april 2008

Blänkare ombord på premiärtur i Östersjön!

På vägen hem från Mörrum svängde vi förbi Hästholmen för att plocka med oss båten hem. Väl där så svarar inte gubben som tog hand om min trailer i utbyte mot en lax tidigare i våras. Men genom hitta.se så sökte vi upp honom, och där på gården stog som tur var trailern. Extra nyckeln var med så det hade bara varit att haka på den och dra om nu inte gubbtjuven varit duktig nog och låst fast den med en egen kätting och lås av grövre kaliber. Humm! brukar dessvärre inte resa runt med en bultsax i bagaget när man är på fiskeresor men väl en Leatherman så det var bara till att vika ut 6 centimeters filen och börja fila. Medans jag filade och Alle fått sig en skymt av Vätterns lockande vatten la han sig och vilade i båten. När kättingen tillslut var av och jag skulle till att väcka honom så möts jag av en syn jag sällan skådat. Ett Laxstånd!













Båten är nu tillbaka i skärgården och ska till och rustas inför det kommande fisket efter vandringslaxen. Drog en kort premiärtur idag för att få gasa av sig lite och smådänga lite efter en örjan eller två.
Det av fisk väg som kom ombord var en välmatat blänkandes spigg.

Vad den tog på? Myran förstårs!

Inga kommentarer: