onsdag 14 januari 2009

Nostalgi, gubbe - grubblar på stubbe...

Har haft feber ett par dagar och är därför hemma från jobbet. Satt just och gick igenom gamla foton och städade lite i datorn, när jag hamnade bland fiskebilderna och drömde mig bort. 2004 var året då jag köpte digitalkamera. Det va också det första året Mange & jag lurade med Kilis upp till de norska fjällen och återuppväckte det fiskeintresse som slumrat i honom sedan unga år. Otroligt kul att via bilderna följa den utveckling som skett under fjällresorna. Prylarna byts ut för varje år som går och fåfängan växer. Växer gör faktiskt oxå fiskarna, men det beror nog mer på det förbättrade regelverket än på prylarna. Runt årsskiftet 2004/2005 började Tuben och jag fiska ihop runt Stockholm. Kommer ihåg att vi var fast beslutna att lära oss havsöringsfisket i skärgården. Så här 4 år senare kan vi fortfarande inte ett skit om det, men mycket kul fiske har vi hunnit med och det blir jäkligt tydligt när man går igenom hela sin skatt av fiskebilder: Gös & borstfiske från Orlången & Mälaren, Regnbåge på Malma och i Stenhamra, Gäddjakt i skärgården och ismete så fort det funnits nån fjuttig cm is att våga sig ut på. Kul att se bilderna från 2005 med gösfiske på Mälaren, då Tuben hade sin Hirvas 515HT, båten han aldrig borde ha sålt! Från 2006 hittade jag mina första bilder från Tonys Ryds camping. På den satt det då en gammal tvåtakts Johnsson och när jag ser bilderna kommer jag tydligt ihåg den känsla av lyx man upplevde när Tony, Henke & jag drog ut mitt i sommaren för att fiska gädda och grilla på nån kobbe. Från 2007 hittade jag foton från min första Mörrumspremiär och den känns som en given tradition redan efter 2 år, vilket påminner mig om att det borde vara hög tid att få in årets ansökningar... Ja, nog har man haft nå alldeles sjukt kul med sin favorithobby under åren. Väldigt glädjande att se är att det inte bara är på prylinköparfronten det går framåt. Fångsterna blir faktiskt överlag bättre och bättre, nåt som är lätt att glömma bort när man har några bompass i ryggen.

1 kommentar:

Magnus sa...

Idel fina killar... och minnen!