söndag 10 maj 2009

ett hårt liv

inget fiske den senaste tiden, men fotbollssäsongen fortgår. i lördagens vinstmatch fick jag en motståndare i tungviktsklass rakt över min vänstra fot, sen var det färdigspelat. det kändes inte så allvarligt först, men under kvällen blev det värre och under mitt nattvaktspass på båtklubben kunde jag överhuvudtaget inte gå, utan hoppade omkring på ett ben. så här såg foten ut när jag vaknade idag.



det blev ett besök på sankt görans akutmottagning. jag fick komma in snabbt, fick träffa läkaren snabbt, fick komma till röntgen utan tjafs, och fick röntgenresultatet relativt snabbt. bra service helt enkelt, men smakar det så kostar det. 300 spänn i grundavgift, sen en tvåhunka till för röntgen. positivt besked, inget i foten är trasigt, så förhoppningvis är jag snart återställd!

Inga kommentarer: