tisdag 12 januari 2010

1:a bättre

Jag och Johan har sen förra veckan börjat sysselsätta oss med isfiske, två pass i Mälaren har det blivit. Vi fick nån snipa var men det var ingen storlek på dom.
Efter en helg i Dalarna så var jag laddad på att försöka få nån lite kralligare fisk.
Ville prova nått nytt ställe så jag hörde mig för med Tuben som snyggt serverade en intressant sjö.

När sista mörten var utsatt dröjde det inte mer än 5 minuter innan första fället. Jag stod precis brevid spöt och matchen blev enkel. Upp kom en snipa, liten men i god kondition.

En timme senare var det dags igen, denna gång på Johans spö. En halvkilos Abborre fick syna isen.
Efter det blev det ett par fäll under några timmar samtliga med tydliga gösnyp i mörten där samtliga spottat.

När vi runt 13-tiden gick på en is rensar runda så upptäcker jag att mitt innersta spö står på nosen, skyndar dit och sätter in ett mothugg, fast fisk!

8.98kg och nytt PB!

Imorgon blir det nya tag i samma sjö, där Gösen gäckar.

4 kommentarer:

tuben sa...

grattis, jag sa ju att det var bra!

Anonym sa...

Grattis till en fin fisk Tony!!!
Vad ser man i bakgrunden!!! J-a skidåkar nötter som åker runt hålen. Får hemska vibbar från slemmtjärns tiden då man inte fick vara ifred på isen då det var skridskoåkare samt hockey matcher runt grejorna./Spaggen

Frallan sa...

Gött med Pb. Grattis

Tony sa...

Tack, ja dom är nyfikna dom där, duktiga på dumma frågor.